Metung, Melbourne, Pakenham - Reisverslag uit Metung, Australië van Rina Langen - WaarBenJij.nu Metung, Melbourne, Pakenham - Reisverslag uit Metung, Australië van Rina Langen - WaarBenJij.nu

Metung, Melbourne, Pakenham

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

14 Februari 2019 | Australië, Metung

Zondag 10 februari vertrekken we richting Metung, een kleine 300 km verder op onze trektocht langs de zuid-oost kust van de staten New South Wales en Victoria.
Na een stop (koffie etc.) in Cann River en een korte wandeling in Lakes Entrance bereiken we rond 15.30 uur onze bestemming Metung. Tot woensdag nemen we onze intrek in een mooie cottage langs de kuststrook.

Maandag, na het dagelijkse ochtendritueel, gaan we op weg naar Bairnsdale onder het genot van opnieuw een heerlijk weertje en een temperatuur van 32 graden. Aangezien de horloge van Kees een time-out (lege batterij) heeft, gaan we maar gelijk langs een van de plaatselijke juweliers/horlogemakers om dit in orde te laten maken. Een klein klusje dachten we, maar helaas, na diverse bezoekjes bij de lokale middenstanders bleek dit toch een onoverkomelijk verzoek. Dus dan maar verder zonder horloge, we hebben per slot van rekening toch vakantie! In de loop van de middag rijden we ook nog even naar het plaatsje Paynesville op een van de vele schiereilandjes rondom dit merengebied. We besluiten aldaar, om niet met de veerboot ook nog een oversteek te maken naar het eilandje Raymond Island. Helaas dus geen wandeling door het natuurreservaat met Koala’s wegens tijdgebrek (....???). Jammer, maar we moeten keuzes maken. We rijden dan ook aan het einde van de middag terug naar onze cottage om s’avonds in alle rust te genieten van een hapje, biertje en rosé-tje. Al met al ook vandaag weer een kleine 6,5 km gewandeld.

Dinsdag besluiten we, mede gezien de weersverwachtingen van deze dag, de ochtend te besteden aan een wandeling richting het “centrum (een enkele straat)” via de aangelegde boardwalk langs de oevers van de Wollaston Bay. Onder een temperatuur van 25 graden en een heerlijke bries genieten we aan de oevers van een heerlijk potje bier. Inmiddels is er een behoorlijke stevige wind opgestoken en betrekt de lucht met de voorspelde donkere wolken en in aantocht zijnde zware regenbuien. Dus besluiten we terug te lopen naar onze cottage. Aan het einde van de middag gaat het dan ook flink los, hevige windvlagen, zware regenbuien en nog slechts 16 graden !!!!! Aangezien de tv-programma’s echt “bagger” zijn vanwege de vele herhalingen en reclame-uitingen pakken we onze boeken er maar bij alsmede een biertje en een wijntje. Het lukt niet om deze blog bij te werken daar de WiFi verbinding hier heel slecht is. Gelukkig zijn de weersverwachtingen voor morgen (woensdag) weer beter.

Woensdag, 13 februari, vertrekken we vanuit Metung voor onze laatste etappe richting onze basis in Pakenham. Onderweg een wisselend landschap maar ook wisselende weersomstandigheden. Tijdens heftige regenbuien onderweg loopt de temperatuur met regelmaat heen en weer van 15-17-10 en 14 graden. Echt koud dus en voor de eerste keer kunnen onze NW-jacks voor de dag gehaald worden tijdens een stop in het plaatsje Morwell. Aangekomen in Pakenham centrum en na toch nog snel even shoppen, cadeautjes kopen, hapje eten, zien we Eric, Karen en de kinderen Sophie en Lucas weer terug. Sophie en Lucas zijn dolblij ons weer te zien....en vliegen ons rond de nek, hihi...

Donderdag, deze dag was ingepland voor het terug inleveren van onze huurauto in Dandenong. We hebben ruim 1800 kilometers met de auto afgelegd. Met behulp van een uitstekende routebeschrijving (geen gps....!!) lukte dit zonder problermen. Vanuit Dandenong met de trein naar Melbourne - City - Central. Gezien onze eerdere bezoekjes aan Melbourne hadden we ons voorgenomen om niet alleen de winkelstraten aan te doen. Dit leidde uiteindelijk tot een bezoek aan Queen Victoria Market, La Trobe Arcade, Parliament House en The Docklands. Omdat het plaatselijke vervoer in Melbourne gratis is maken we dan ook frequent gebruik van de Circle tram langs de diverse bezienswaardigheden.
Onze tocht eindigde deze dag bij Flinders Street, een schitterend oud treinstation in een historische bouwstijl. Ook vandaag weer ruim 12 kilometer gelopen. Van daaruit met de trein weer richting Pakenham om de komende dagen onze trip verder af te sluiten met het dagelijkse gezinsleventje en voorbereidingen voor onze terugreis naar Europa-Holland op zondag 24 februari.